skydancer UG Köln, Konzept skydancer UG, Presse skydancer UG
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Under cab is an altervative for integrated (coach built) vans. It permits an entirely new look in fitting out these vehicles.

 

On the left we can see the cab under motorhome.  Stairs lead up to the driving position where there are four seats and the movable stairs link the driving position to the living quarters.  Under the stairs there is a bed.

 

On the right we can see a classical integrated vehicle.  The driver’s seat is behind the engine.  Above the roof is the bed.

 

Project ideas: Under cab on a Fiat Ducato chassis.

 

Two campers based on the Ducato.

On the left "reversed alcove." The driver sits low in the passenger car or van.

Right: Integra with high driver's seat.

 

Do motorhome purchasers want to drive it as though it were a lorry?  If not, then why not use our suggestion which links the idea of driving a convertible limousine with that of sailing a yacht!

In the upper right-hand corner there are details on these proposed motorhomes.

 

See advantages over integrated motorhomes

See disadvantages over integrated motorhomes.

 

RV categorys:

 

  • Class B (Class B Motorhomes look very much like a van. In fact they can be called van conversions or camper vans).

  • Class C (Class A Motorhomes are built on heavy duty frames. The frames are constructed on either a commercial truck chassis, a specially designed motor vehicle chassis or a commercial bus chassis).

  • Class A (Class A Motorhomes are built on heavy duty frames. The frames are constructed on either a commercial truck chassis, a specially designed motor vehicle chassis or a commercial bus chassis).

 

AR Concept is like class A, but different because of high elevated driving cabin and two levels inside (driving compartment/ living compartment). Its not really belong to anyone of typical RV classes. 

 

 

EN ÜBERS: Ausführungsbeispiel:

 

Geplannt ist, dass das Alkoven-Reverse Konzept hauptächlich (bs zu 90%)  in den Fahrzeugen mit selbsttragenden Fahrgestell vom Fiat Ducato ® Anwendung finden wird. Mehr dazu können Sie auf der Unterseite "Skydancer 3,5 - Fahrgestell Fiat Ducato" lesen.

 

Darüber hinaus

könnte jedoch das Konzept z.B. bei einem Basisfahrzeug mit klassischen Leitrahmen angewendet werden. Es kämmen da unterschiedliche Modelle von IVECO ® oder auch "mini" Lkw's wie der Nissan Cabstar ® in Betracht.

 

Bei den Fahrzeugen mit Leitrahmen sind drei Vorgehensweisen denkbar:

 

a) Es könnte die Doppelkabine als Basis genommen werden – in diesem Fall wird diese höher gelegt, der Boden der Kabine weggeschnitten (weil er in aller Regel sehr uneben ist) und durch ein flachen Boden ersetzt.

 

b) Alternativ kann nur die Schottwand des originalen Führerhauses (evtl. auch mit Fronschiebe mit A Säulen- also "die vordersten 30-40cm der Kabine) abgeschnitten  werden (wie bei unserm Skydancer 7.5 Atego) und ein komplett neuer Fahrgastrahmen daran angedockt werden.

 

c) Dritte Möglichkeit bleib noch unser Geheimnis.

 

In allen Fällen sind zwei Sitzreihen geplant. Dabei wird die zweite Reihe der Sitze alleine oder zusammen mit dem Boden nach oben schwenkbar ausgeführt. Dies ergibt im eingeklappten Zustand sehr viel Kopffreiheit im Bettbereich

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